Sitenizle ilgili SEO çalışmalarına özellikle yeni ya da daha az bilgiyle başladığınızda, sitenizi olumsuz etkileyen, Google tarafından değer görmeyen SEO kriteri ihlalleri ile karşılaşabilirsiniz. Bunlardan birisi de Sitenize ait link girişleri ve link çıkışları olmaktadır. Doğru adımlar uygulayarak yapıldığında, sitenize fayda yaratırken, gelişigüzel ya da abartılarak fazla yapıldığında emin olun, faydadan ziyade zararlı olacaktır. SEO optimizasyonu ve Pagerank değeriniz açısından oldukça önem taşımaktadır. Google tarafından uygulanan filtre cezalarına yakalanmak istemezsiniz sanırım. Ya da doğru yaptığınızı düşündüğünüz link girişleri ve link çıkışları ile sonuç alamadığınızı görmek, sizi memnun etmeyecektir.
Dolayısıyla SEO optimizasyonu için Google kriterlerinden link girişleri ve link çıkışları konusunda dikkatli ve emin adımlarla ilerlemek her zaman kazandıracaktır. İster yeni açtığınız, ister uzun yıllardır var olan bir web siteniz olsun içeriğinizle alakalı olmayan siteler ile link alışverişinde bulunuyorsanız, arama motoru sıralamalarında sitenizin hemen üst sıralara yükselmesini istediğiniz için link girişleri ve link çıkışları konusunda aşırıya kaçıyorsanız geçmiş olsun. En azından saydıklarımızı yapıyorsanız, başarılı olamayacağınızı artık biliyorsunuz.
Sitenizin konu ve içerikleriyle bağlantılı olan ya da olmayan diğer siteler ile karşılıklı yapılan link girişleri ve link çıkışları sitenizi ve SEO optimizasyonunuzu nasıl etkiliyor, görelim. Sitenizin konusu teknoloji üzerine olduğunda, kalkıp yemek tarifleri veren ya da şöyle söyleyelim teknolojiyle alakası olmayan içerikteki sitelere link veriyor ve o sitelerden de link alıyorsanız, SEO kriterleri ile uyumlu hareket etmediğiniz ortaya çıkacak ve pagerank değeriniz düşecektir. Bununla beraber yine aynı örnek üzerinden gidecek olursak, teknoloji içerikleri olan başka sitelere verilen linkler ya da söz konusu sitelerden alınan linkler, sitenizin SEO açısından faydalı olacak, pagerank değerinizi yükseltecektir.
Link Girişleri ve Link Çıkışları için Doğru Hareket Etmeniz Oldukça Önem Taşımaktadır
Siteler arası link alışverişi yaparken dikkatli olmanız gerekecektir. SEO uyumluluğunuza zarar verebilirsiniz. Google, gerçek ve doğal olmayan bir SEO çalışması yapıldığını düşünerek, değerinizi düşürebilir. Bunun için size çapraz link değişimi yapmanızı öneriyoruz. Çünkü konuya geniş çerçeveden baktığımızda, şu detay da ortaya çıkmaktadır: aynı sunucu üzerinde yer alan web sitelerin birbirlerine link verip almaları, arama motorları tarafından hiçbir şekilde değer görmeyecektir. Bu nedenle çapraz link değişimi önemli bir yer tutmaktadır.
Farklı sunucular üzerinde bulunan siteler ile çarpraz link değişimi yaptığınız takdirde, sitenizin SEO kriterleri ve pagerank değeri için oldukça faydalı olacaktır. Kısaca anlatmak gerekirse, dört siteden bahsedelim: X ve Y siteleri (site yönetcileriaynı webmaster diyelim) ile U ve Z siteleri( aynı şekilde tek webmaster) olsun. X sitesi U sitesine link verdiği zaman, U sitesi de X sitesine link verdiğinde burada sadece karşılıklı link değişiminden bahsedebiliriz. Yararlı olmayacaktır. Bunun aksine, X sitesi U sitesine link verdiği zaman, Z sitesi de Y sitesine link veriyorsa işte bu noktada çapraz link değişiminden bahsedebiliriz.
Bahsettiğimiz diğer bir konu da link girişleri ve link çıkışları konusunu abartacak derecede çok yapmanızdır. Kısa sürede hızlı bir şekilde link girişleri ve link çıkışları oluyorsa Google’ın radarına yakalanmışsınız demektir. Başka bir deyişle Sandbox olarak adlandırılan Google tarafından verilen filtre cezası almışsınızdır. SEO kriterlerine uygun hareket etmediğinizin sonucu olarak karşınıza çıkacaktır. Sandbox’a giren siteler, arama motoru sonuçlarında iyi bir noktaya gelemezler. Size önerimiz, haftalık belirli bir limit belirleyerek link giriş ve çıkışlarını gerçekleştirmenizdir. Böylece yavaş ve istikrarlı bir yükselişe geçmeniz, Google tarafından değer görecektir.