Günümüzde kişi ya da kurumların web siteleri aracılığıyla kendilerini kitlelere göstermesi günden güne zorlaşmaktadır. Bunda Google’ın etkisi yadsınamaz. Uyguladığı sistemlerle aslında en doğru ve en iyi olanı karşımıza çıkartmaya çalışmakta. Bu noktadan hareketle web sitenin oluşturulmasından içeriklerine ve dolayısıyla SEO çalışmasına kadar bir dizi zinciri takip etmeye devam ediyor. Yazılan makalelerin önemini, yazacağımız yazıda bir kere daha göreceksiniz. “İçerik önemli değil, SEO kriterleri neyse onları uygularsak yeterli. Her şekilde Google bizi üst sıralara yükseltir” diyenlerdenseniz, çok büyük hata yapıyorsunuz demektir.
Google, SEO uyumlu makale olarak yazılan yazıların çerçevesini her detayına kadar kontrol etmekle kalmıyor, yazılan makalelerin içeriklerinin kopya mı, alakalı mı yoksa alakasız mı anlıyor. Ziyaretçilerin site içerisindeki gezinme ve kalma sürelerine göre bile aslında hangi amaçla içerik hazırladığınızı açıklığıyla keşfediyor. Bu yüzden, kesinlikle özgün cümlelerle, size ait yazılarla bu işi devam ettirmeniz gerekecektir. Aksi durumda zaten bilgi kirliliği altında o kadar benzer, kopya ve yanıltıcı yazılar var ki Google’ın gözünde zamanla değeriniz olmayacaktır. Ve tabi ki pazarlama konunuzun, içeriklerinizin olmazsa olmazı anahtar kelime seçimi ve içerik içerisinde optimum olacak sayı ve şeklide kullanılması da oldukça önem taşımaktadır. Anahtar kelime seçimi de sektörün ve rakip firmaların analizi yapıldığında daha netlik kazanacaktır.
SEO Uyumlu Makale Yazmanın Kuralları
SEO Uyumlu Makale yazarken başlıca dikkat edilmesi gereken unsurları şöyle sıralayabiliriz:
- İçerik 300 ila 650 kelime arasında tutulmalıdır. Anahtar Kelime içeriğin İlk 50-100 Kelimesi arasında bulunmalıdır. İçeriğin görsellerinde alt etiket olarak mutlaka anahtar kelime olmalıdır. Söz konusu anahtar kelime kalın, italik ve Altı çizili olarak içerikte bulunmalıdır. Anahtar kelimeye Link verilerek, giriş ve çıkış linki oluşturulmalıdır. Bununla birlikte anahtar kelime içeriğin son 50-100 kelimesi arasında da yer almalıdır.
- Makale içinde yer alan başlıklara bakacak olursak; anahtar kelime H1 etiketi ile kullanılmalıdır. H1 etiketi anahtar kelime ile başlamalıdır. Anahtar kelime ayrıca H2 ve H3 etiketleri ile de kullanılmadır.
- Başlıkta anahtar kelime olmalıdır. Hatta başlık anahtar kelime ile başlamalıdır. Başlık en az 3 kelimeden oluşmalı, en fazla 66 karakterden oluşmalıdır.
- Url kısmında mutlaka anahtar kelime yer almalıdır.
- Meta bölümünde ise; açıklama kısmı anahtar kelimeyi mutlaka içermelidir. En Fazla 160 karakterden oluşmalıdır. Ve açıklama kısmının anahtar kelime ile başlamasına dikkat edilmelidir.