Satış-pazarlama konusunda ürün ve hizmet satışı gerçekleştiren mağazalar, firmalar tüm konsantrasyonlarını, çalışmalarını E-Ticaret Siteleri üzerine yoğunlaştırmışlardır. Rekabetin giderek arttığı ve gerçek anlamda zamanla yarışılan hizmet anlayışında, internet kullanımının yüksek oranlarda artmasıyla ciddi anlamda yön değiştirdi. İstisnasız tüm firma ve mağazalar, E-Ticaret Siteleri için en iyi hizmeti sunmak için siteleri için gereken tüm kriterleri yerine getirmektedirler. Başta gider maliyetleri olmak üzere, ürün stok kontrolü ve müşteri ile kısa sürede çözüm odaklı iletişi gibi avantajları da ortaya çıkınca yükselişe geçen bir trend olmuştur. Bu sefer yapılan pazarlama stratejilerin şekli de değişerek, dijital pazarlama konusuna ağırlık verilmiştir.
Marka bilinirliği yüksek olan firmalar başta olmak üzere, e-ticaret sektörüne yeni giriş yapan mağaza ve firmalar da dahil tümü satışlarının beklentilerin üzerinde olmasıyla söz konusu hedef kitlelerini arttırmanın yolunu tutmaktadırlar. Sonuçta şubeleri bulunan mağazalara, bulunduğu mevkide yer alan, yaşayan kişilere daha fazla ulaşırken E-Ticaret Siteleri aracılığıyla tüm internet kullanıcılarına ulaşabilme imkanını elde etmişlerdir. Özellikle giyim ve aksesuar sektörlerinde ciddi bir başarı yakalayan E-Ticaret Siteleri birkaç yılda elde edecekleri müşteri portföyü ve geliri neredeyse bir yıl içerisinde elde etmeye başlamışlardır.
E-Ticaret Siteleri ve Yükselişe Geçen Satış Oranları
E-Ticaret Siteleri başarıyı, satış ve pazarlama alanlarında yakalarken, aslında nedenlerine ve sağladığı avantajlara bakacak olursak, söz konusu başarı ve karın hiç de tesadüf olmadığını anlayabiliriz. Yazımızın içeriğinde de bahsettiğimiz gibi E-Ticaret Siteleri üzerinden yapılan alışverişler, daha kolay ve hızlı olmaktadır. Hele ki bilinen ve güvenilir markalarsa, satış oranlarının ne kadar yüksek olabileceğini tahmin edebilirsiniz diye düşünüyoruz. Mağazadan alınan ürün için harcanan zaman 30 dakikaları bulabiliyorken, internet üzerinden alınan ürünler için harcanan zaman 10 dakikaları bulabilmektedir. E-Ticaret Sitesi üzerinden yapılan satışlarda, mağaza açısından da oldukça pratik bir çerçeve çizmelerine neden olmaktadır. Çünkü söz konusu ürünlerin stok takibi ve yönetimi gerçek anlamda kolay olmaktadır. Buna ek olarak, ürünlerin satışından sonra tüketiciye ulaştırmada hızlı hareket edilerek, en kısa sürede ellerine ulaştırılması sağlanmaktadır.
Mağazaların çalışanları dahil birçok giderleri bulunmaktadır. E-Ticaret Siteleri devreye girince, bu giderler ciddi anlamda azalarak tasarruf sağlanmaktadır. Tasarruf sağlanmakta, sağlanmasına ama başka giderler ortaya çıkmaktadır. Domain, hosting ve SEO optimizasyonu için bütçe ayrılması hayati öneme sahiptir. Sonuç olarak hedef kitlenize sizin ulaşmanız, bulmanızdan ziyade, hedef kitlenizin sizi bulması çok daha önemlidir. Dolayısıyla marka bilinirliliğiniz, imajınız ve daha kolay ulaşılabilir bir E-Ticaret Sitesi için arama motorlarında üst sıralarda bulunmanız gerekmektedir. SEO, kar elde etmenizi etkileyen faktörlerden birisini oluşturmaktadır. Etkili SEO çalışması ile birlikte doğru anahtar kelimelerin seçimi E-Ticaret Siteleri için arama sonuçlarında başarıyı getirecektir. Böylece, hedef kitle sayınız kat kat artacaktır. Satış / ziyaretçi istatistikleriniz ve marka bilinirliğini ve güvenini artacaktır.