Sitelerin yapım aşaması sadece kurulumunun bitmesiyle sona ermediğini, işin içinde olan site sahipleri ve webmasterlar gayet iyi bilmektedirler. Çünkü sitenin ana tema hatları ve sektörel özellikler dikkate alındığında, yapılacak SEO çalışmaları farklılık göstermekte ve geliştirilmektedir. Gerek sektörel bazlı gerekse ziyaretçi bazlı değerlendirmelerle beraber sosyal medya platformlarıyla, backlink çalışmalarıyla da desteklenerek söz konusu site arama sonuçlarında üst sıralara çıkmayı hedefleyecektir. Siteniz için gereken tüm aşamalar sırasıyla tamamlanırlen ve arama motoru mantığı çözülüp ona göre bir strateji belirlerken bir anda algoritma değiştiği zaman yapılan çalışmalar önemli ölçüde değişebilmektedir. Bu değişen algoritmalardan birisi olarak da Google’dan Yavaş Sitelere Engel olduğunu söyleyebiliriz. Kullanıcı deneyimi ya da ziyaretçi bazlı değerlendirme yapan Google, internet kullanıcıların alışkanlık ve tercihlerini göz önünde bulundurarak SEO kriterlerini geliştirmekte ve algoritmalarını güncellemektedir. Bunları da yaparken daha iyi ve daha doğru bilgiler içeren hizmet verebilmek için dikkat etmektedir. Saymış olduğumuz niteliklere sahip siteler sizin de tahmin edeceğiniz gibi SEO açısından üst sıralarda yerlerini alacaklardır.
Google’dan Yavaş Sitelere Engel Gelmesiyle Sitelerin Düzgün Optimize Edilmesi İstenmektedir
Değişen algoritmalarda yerini alan “Mobile Friendly” algoritmasıyla mobil görünüme sahip web sitelerin değeri herhalde tartışılmaz noktaya gelmiştir. Hatta akıllı telefonların kullanma oranlarının artmasıyla da sadece mobil uyumlu web sitelerin önemi değil site hızlarının da önemi fazlasıyla artmıştır. Dolayısıyla mobil uyumlu web site oluşturulduğunda site hızı düşükse, site yavaş açılıyorsa hiç vakit kaybetmeden Google’dan Yavaş Sitelere Engel gelmektedir. Slow to Load yazısı ile yani “yavaş yüklenir” ibaresi ekleyerek kendini göstermektedir. Mobil odaklı gelişen dijital dünyada bu kriter olmazsa olmaz bir hale gelmiştir.
Google’dan Yavaş Sitelere Engel koyduğunda aslında, web sitelerin internet kullanıcılarının istek, tercihlerine göre düzenlenip SEO çalışmalarının yapılmasını istemiş olmaktadır. Mobil uyumlu site yapılırken site hızı devreye girdiği için Google AMP yani hızlandırılmış sayfalar yükselişe geçmiştir. Google AMP tanımını yaparken aslında Google tarafından mobil cihazlar için özel geliştirilmiş framework çalışması olarak belirtebiliriz. Bu çalışma ile web sayfaların en minimum sürede yüklenmesini ve açılmasını sağlamaktadır. Sitelerin yavaş açılma sıkıntılarının önüne geçmeyi amaçlamıştır. Buna rağmen gerekli düzenlemeleri yapmayıp, optimize edilmeyen sitelere Google tarafından bir engel konulacaktır.