Firma Kataloğu / Kurumsal Katalog Nedir?
Katalog Tasarım, firmaların müşterilerine sundukları tüm ürün / hizmetleri bir araya getiren, bu ürün / hizmetlere ait detaylı bilgileri bir arada sunan en iyi basılı reklam ve tanıtım ürünlerindendir. Reklam ve tanıtımın büyük önem kazandığı günümüzde, firmaların kullandığı en iyi yöntemlerin başında kataloglar gelir.
Katalog Tasarım, hem firmaların kurumsal kimliği ile örtüşmeli hem de markayı başarılı bir şekilde temsil etmelidir. Bu sebeple başarılı bir katalog tasarımı çok önemlidir. İyi bir katalog tasarımı, firmanın potansiyel müşterilerine hem kendisini hem de hizmetlerini tanıtma konusunda çok önemli bir etkendir. Özgün ve zengin bir içerikle, sade ve anlaşılabilir bir dille hazırlanmış kataloglar, satış ve marka algısı üzerinde son derece olumlu bir etki bırakırlar.
Katalog Tasarım genel olarak çok sayfalı ürünlerdir. Katalogda kullanılacak kağıtlar da oldukça çeşitlidir. Ancak firma katalogları genellikle kuşe kağıt kullanılarak hazırlanırlar. Kuşe kağıtla hazırlanan kataloglar hem görselliği daha iyi yansıtırlar, hem de firmaya kalite ve saygınlık katarlar. İstenilen ebat ve renk düzeninde bastırılabilen kataloglarda genel olarak A4 kağıt formatı tercih edilir. Katalog tasarımındaki renk düzeni firmanın faaliyet alanı ve logosuyla uyumlu olmalıdır.
Katalog nasıl hazırlanmalıdır?
Katalog Tasarım hazırlanırken en basta kataloğun firmanın kurumsal kimliğiyle uyuşmasına dikkat edilmeli sonraki aşamalarda ise içeriğindeki ürünlerin detaylarına ve ürüne uygun tasarımına dikkat edilmesi gerekmektedir ayrıca ürünlerin detayları ve anlaşılır olması önemlidir.
Katalogların genel özellikleri nelerdir?
Katalog Tasarım genelde kapak kısmı parlak , mat kuşe yada bristol kartondur ayrıca kuşe kağıt mukavva malzemeye sıvanarak daha lüks ve ağır görünümlü sert kapak olarak da yapılabilmektedir.
Katalog Tasarım sayfaları ise genelde klasik olarak 90- 115 – 135 – 170 ve 200 gr parlak veya mat kuşeye basılmaktadır.
Katalog Tasarım en az 4 sayfadan oluşmaktadır 4 ün katları olarak da çoğala bilmektedir.
Örn: 8 Sayfa + 4 Sayfa Kapak=12 Sayfa – 20 Sayfa + 4 Sayfa Kapak =24 Sayfa gibi…
Katalog Tasarım genelde Amerikan Ciltleme ve Tel Dikişli ciltleme kullanılmaktadır Bunun Yanı sıra omega tel dikiş, iplik dikişli ciltleme ve spiralli ciltleme de kullanılmaktadır.
Kataloglar bildiğimiz üzere genelde 4 renkden oluşan CMYK sisteminde basılmaktadır. Ancak istenildiğinde ekstra renk kullanımı ve Vernik Baskı, Gofre (Kabartma), Varak Yaldız (bakır,altın,gümüş v.b), Lokal lak( Bölgesel Parlaklık) gibi ekstra özellikler de uygulanabilmektedir.
Ayrıca kataloğun daha şık görünmesi için , Özel Kesim, Mat Selefon Kaplama, Parlak Selefon Kaplama , Gofre (Kabartma), Varak Yaldız (bakır,altın,gümüş v.b) , Lokal lak( Bölgesel Parlaklık), Sıvama Mukavva Kapak gibi ekstra özellikler den birini veya bir kaçtanesini kullanarak da daha şık bir görüntü elde edilebilir.